Mopsordens årsmöte

I helgen åkte jag och söta Laika till storstaden Stockholm för att delta i Mopsordens Årsmöte samt ett styrelsemöte. 
Det var en jättetrevlig helg. Jag tyckte att det var lite synd att det kom färre människor till mötet än vad vi hoppades på. Men det är som det brukar vara, folk har mycket åsikter och vill att styrelsen skall agera hit och dit, men just då när de kan påverka något, så stannar de hemma. Lite synd för vi skulle verkligen önska oss lite medlemsrespons på våra möten. Därför förlade vi årsmötet till storstaden, där det är många mopsägare. Men men .....De som kom hade ändå mycket bra att säga.
Det blev så också att Sylwia Zielinski (aka jag) har blivit omvald till nästa 2 års period i styrelsen som ledamot. Trevligt och roligt, det känns jättebra att folk tycker vi gör bra jobb och det ska vi fortsätta med. Jag ser fram emot det närmaste året med alla dess utmaningar och uppdrag och vi lovar att göra allt för mopsarnas bästa. 
Det blev 3 nya ansikten i styrelsen. Ni kan se dem snart på vår hemsida för mopsorden.
Laika åkte med mig som förstaklass sällskap och stöd. För hennes del handlade det om social träning
Duktiga tjejen skötte sig jättefint. Det var andra hundar (2st chihuahuer) som skällde en hel del på tåget och min tjej bara tittade på med nyfikinhet och perfekt uppförande. 
Trevligt och givande årsmöte för Mopsorden
 
Dagen efter skulle vi ha styrelsemöte, så vi övernattade med nyvunna trevliga kompisar på ett vandrarhem. Bessie från Falköping och Laika tog på direkten den stora sängen i beslag.
Bessie och Laika på vägen till tåget. Duktiga tjejer som gjorde att många människor stannade upp och ville klappa sötnosarna. Vem kan klandra dem?
Storstaden till all ära, så tror jag i alla fall att våra mopsflickor tyckte det var skönt att slippa stadslivet och vänta på tåget som skulle ta dem hem till Falköping och Vetlanda. Borta bra men hemma bäst!

Kommentera här: