Utställning i Norrköping 2015-06-07

 Tre svarta mopsar från Vetlanda var med på Norrköpings officella hund utställning. En blåsig, men annars solig dag fick vi och det blev fina resultat  för våra vovvar. Vi träffade också trevligt folk att samtala och umgås med. En kanon dag helt enkelt.
Först var det valpen Milou som kom tvåa i valpklass, sedan Bobby som har fått toppbetyget Excellent och blev trea bland juniorhanar och sist var det Ninas tur. Hon fick Very Good i juniortikar. Alla mopsarna fick fin kritik och var jätteduktiga i ringen, så vi är så nöjda med dagen.
Det är extra trevligt för mig personligen att två av mina valpköpare i Vetlanda (duktiga Fanny och Rebecca) har blivit intresserade av att ställa ut sina älskade vovvar, inte bara det, de gör det på ett suveränt sätt. Hoppas nu också att de börjar brinna för rallylydnad ha..ha... Det hade varit så kul med extra sällskap på träningarna....och tävlingarna. 
Söta Milou
Milou med Fanny
 
Fanny och lilla Milou gjorde ett fint uppträdande i ringen. 
 
 
 
Jobbigt att vänta på ens tur, tyckte Nina.
Sedan var det dags för Bobby och Rebecca
 
 
Rebecca och Bobby Boy är säkerheten själv! Fin uppvisning!
 
 
 
 
Milous pappa Isidor med Lena
Bobby
Milou med sin duktiga matte. Ur den här vinkeln så ser man likheten mellan den här lilla tösen och hennes mamma Tessa... 
Sist gick Nina och jag
 
 
 
 
 
 
Jag älskar dig Milou säger Nina och kramar sin kamrat ömt.
Isidor i drömmarnas land <3 
Kärlek och glädje <3 <3 <3 
 
Lite trött Bobby men en lycklig och nöjd Rebecca
 
 
Till sist blev det lekdags och ingen sa nej.
 
Som vanligt är det fart och fläng på det svarta gänget.
Du är den finaste Nina vi känner till!!!! Vi älskar dig lilla gumman!
1 Martynka:

skriven

Stackars söta lilla Nina♥

2 Martynka:

skriven

Vad roligt med tävlingen jag läntar tills jag är med dig igen Sylwia ♥

Kommentera här: