Vom og Hundemat

Som ni kanske vet, våra mopsar får färskfoder som hundmat. Oftast får de Nordic SP+ . Inga problem med pälsen eller magen, inga allergier eller eksem... än så länge. Hoppas det fortsätter så, men man vet aldrig. Men så länge det fungerar och våra tösar älskar maten vi ställer fram, så tänker jag inte byta. De får torrfoder som godis och vid resor, inga problem. Visst är det lite extra jobb med att komma ihåg att tina upp i förväg, väga portioner, men man lär sig med tiden.
Ibland hittar jag extra erbjudande på nätet på andra, dyrare märke än Nordic, då passar vi på och köper, för att prova och för omväxlingsskull. Det är inga problem hos oss att byta mellan olika färskfodermärke från dag till dag.Jag har gjort det några gånger och enda skilnaden jag märker är att, till exempel, efter Vom og Hundemat blir det ännu mindre bajs än efter Nordic ;-) Vi har också provat " Halla foder" som annars är dyrare, men jag tyckte inte om konsistensen. Den var som en leverpastej i blodpuddings färg, medan de andra två märken ser ut som rent kött, men men, mopsarna tyckte om det i alla fall.
Mopsar har kanske ingen näsa att skryta med, men det är verkligen inget fel på luktsinnet. De vet omgående vad som har kommit hem. Med 4 mopsar i huset köpte jag 5 kilos korvar
Försvinn Maya!! Kötet är mitt!!! My Precious!
Jag väntar några minuter med de frusna korvarna. Sedan är det lätt att ta bort plasten och dela dem med en yxa till önskade bitar. In i påsar och in i frysen. Efreråt är det mops kallas i gräset, de vet att det alltid blir lite mums mums köttbitar överallt.... Då får luktsinnet ta över helt. 
Almi blev besviken att allt gick så fort. Tänk om köttet kommer tillbaka.

Kommentera här: