En höstutflykt med Göte

Tack snälla Göte, matte Fia och husse Bosse för den trevliga promenaden och de goda lussebullarna till fikat!
Vad snabbt valparna växer. Det är inte mycket skillnad i storlek mellan dem och Maya!
Det är många intryck att ta till sig genom näsan!
Mopsar ur ett annat perspektiv.... 
Kan ni stå still mina kära barn?
 
Stå still? Ordet finns inte i mopsarnas vokabulär.... 
 
 
1 Sanna Jonsson:

skriven

Hej!

Mitt namn är Sanna Jonsson och bor i Huskvarna med min sambo Kim anledningen att jag skriver till dig är att jag och min sambo funderar på att utöka våran familj med en Mops.

Vi har läst på en heldel och det låter som en ras som skulle passa oss väldigt bra då den är social, människokär och gillar att vara med överallt. Samtidigt som den har en lagom size och är lite av en allroundhund :)

Att vi kontaktar er kennel är då jag tycker att ni verkar väldigt seriösa och tänkte kolla lite vad ni har för valp planer inför framtiden?

Mvh
Sanna & Kim

Svar: Hejsan!Vad roligt att ni hittade hit och planerar skaffa mops. Frågar du oss, så finns det inte någon bättre hundras än mops om man har familj. De är sociala, älskar folk och anpassar sig lätt till olika livsstilar. De kan vara aktiva om hussen är det, men blir inte ledsna om hussen gillar mysiga kvällar i soffan istället. Så är det hos oss... Våra mopsflickor slappar gärna på soffan med hussen, men när matten ropar i hallen så springer de till dörren och står redo för en lång promenad!
Vi blev förälskade i vår första tik och sedan var vi tvugna att skaffa en mops till...och en till.
Alla tre är snälla och var och en med sin speciella personlighet. Man bara älskar dem.
Det dröjer tyvärr innan vi parar nästa tik. Vi planerar att betäcka Maya, den svarta tiken, med en svart hane. Om allt går väl blir det då en kull med bara svarta valpar. Med tanke på hennes låga ålder (hon måste vara 2 år innan det är dags för fortplantning) så blir det valpar tidigast till hösten 2013.
Kika in på vår blogg då och då. Och har ni inte skaffat mops tills dess så hör gärna av er om ett halvår eller så.
Hälsningar
Sylwia
Sylwia Zielinski

Kommentera här: