Mopsordens årsmöte 2017-02-25

Det tog ett tag, men nu kom jag äntligen på att jag skrev aldrig nåt om min senaste resa till storstaden Stockholm. Den 25 februari åkte jag och lilla Laika till huvudstaden för att delta i Mopsordens Klubbmöte på BrobyGård i Märsta. Vi var snälla och duktiga och nu vet vi att vi sitter ett år till i klubbens styrelse som region ansvariga för Regionombud i Södra Sverige.
 
 
 
 
Laika tyckte det var roligt att ha matte för sig själv och den känslan var omsesidig. Man hinner umgås med hunden och se vilken hund man verkligen har. Laika var helt annorlunda ensam än det vanliga hemma med flocken. Lugn och gosig tjej som bryr sig inte alls om att någon tittar eller skäller på henne. Går vi hemma genom stan med hela flocken, så är det som att gå med vakthundar. Det blir lätt en del skällande och hoppande om någon tittar eller pratar med oss.
Laika var oberörd i storstan. Hon ville bara veta var jag är.
 
 
 
 
Duktiga tjej och trevlig helg.
 

Kommentera här: