Rallylydnadstävling i Sävsjö 2017-06-06 med alla 5 mopsar från Pugish delite

Tradition eller inte, men nu gjorde vi det igen. Förra året tävlade 8 mopsar Rallylydnad i Sävsjö på nationaldagen och i år var vi inte smäre! Inga stora resultat, men roligt hade vi och så trevligt att tävla tillsammans, skratta och umgås. Kan man fira natiponaldagen bättre än så?
Av mina fem tjejer tävlade Almi, Tessa, Maya i Mästarklass medan Nina och Laika uppträdde i Avancerad klass. Sedan hade vi fler mopsar: Doris med Ella (jag tror hon blev dagens yngsta förare), Valborg med Catherine  och Sixten med Siv tävlade i Nybörjarklassen. Många dofter, galna mopsar och snurriga mattar i strålande sol gjorde att vi fick inga kvalificerade poäng men vi ger oss inte. Kanske ses vi snart igen i samma sällskap ;-) 
Maya var jätte duktig den gången, men vad gör det när hennes matte visade att hon behöver extra lektioner i läsning?!!! Så, matten Sylwia tappade tråden, inte bara en gång utan hela två gånger på samma hinder med exakt samma felsteg. Stackars Maya och Tessa. Ni får förlåta matten en sån dag som denna. Hon gör bättre av sig nästa gång, hon lovar! ;-) 
Ligg....stanna kvar
 
Almi förskte verkligen att anstränga sig till max...
Så långt till konan :-( (och helt i motljus). Almi såg den inte. Stackarn, hon stannade en meter ifrån mig och började skälla förtvivlad: Vad menar du matte att jag ska göra? Visa mig snälla!!! 
Många vänner hade vi med oss idag. Våran tränare Katarina kom på första plats i Avancerad klass och Mia med Zigge på andra. Stort Grattis till båda!!!!! Jag och mina mopsar med Laika i spetsen fick domarens pris idag för galna mopssjukan ( tänk er, Laika som i är höglöp just nu kissade mitt i banan) och domaren tyckte synd om matten och hennes kära mopsflock. Men mopsarna var super duktiga tycker matte i alla fall och nu var det sista tävling före semestern...så, Grattis duktiga vi!!!
Nöjd Laika poserar med domarpriset.... alltid nåt! Trevlig sommar allihopa!
 

Kommentera här: