Agility tävling i Tranås 2017-06-02

Inga pallplatser eller pinnar den här gången heller, men vi är glada och nöjda ändå. Dubbel agility kvällstävling i Hopp Small på Tranås BK. Av 24 hundar i Small kom Maya på 11:e plats och disk i hennes andra, Nina 14:e och 10:e plats i andra och Laika kom på 16:e och 13:e plats. Alla fel vi gjorde får jag ta på mig... mopsarna var super duktiga. Tessas söte son Eric 6 månader och hans snälla matte Annette, som bor i Tranås hejade på oss hela kvällen. Det var två mopsar till som tävlade med oss den kvällen. Oggie m Erika Johansson och Dundra m Sofie Lundberg, så roligt att vi blir fler och fler. Jag tror inte att vi har varit fem mopsar på samma officiella tävling någon gång tidigare. Kanske nåt av en rekord? Heja mopsar...heja..
Snyggingen Eric i full fart
Laika och jag
Maya och jag
Nina och ...ni har rätt....jag
Fem duktiga mopsar som tävlade idag på officiella Agility Tävling i Tranås. Tre var mina: Maya med dotter Nina och Laika, sedan hade vi Oggie med matte Erika och Dundra med matte Sofie Lundberg. Inte dåligt och så duktiga var vi alla.
Oggie med Nina undrar om de får några kycklingbitar från Erika som tack för allt slit
Lill Eric till atack.
Tessas och Isidors son Eric 6 månader var med oss hela kvällen. Det var så roligt att träffa den snälla söta killen. Laika i höglöp tyckte han var riktigt snygg....och det är han ju <3 <3 Men just nu tycker Laika att vilken kille som helst skulle duga... Höglöp....
 Eric i närbild
Lite Pug Love!
Laika och Eric på väg att bli kära...
 Eric och Laika
 
 
 

Kommentera här: