Inofficiell utställning i Växjö 2016-04-23

Duktiga tjejen skötte sig exemplariskt och det kändes att domare tyckte om henne.
Utställningen var mitt i Växjö, bredvid stadens domkyrka som - traditionsenligt - med ljuvligt högljudda kyrkklockor meddelade titt som tätt vad klockan var. Just kyrkklockor är något av en fixidé för våra 5 mopstikar, en favorit fiende att skälla på. Men vår söta och snälla Laika brydde sig inte ett dugg om detta. Förutom kyrklockorna fick hon extra avancerad träning när de hade räddningsuppvisning med helikopter över Växjösjön, nästan ovanför huvuden på oss. Inte att glömma tåget som gick bara 100 m från utställningen. Laika klarade alla dessa prövningar med högsta betyget. Hon är så lugn den söta tjejen.
 Hon var koncentrerad på det hon skulle prestera...
....och inga andra hundar existerade för lilla Laika. Hon är bara för go.
 
För en månad sedan investerade jag i det bästa tältet jag sett. Quechua, som man kan själv ställa upp på 2 minuter och det tar kanske 5 min och packa ihop. Inga lösa pinnar-ingen pussel och huvudbry, perfekt när man är själv. Fast det var jag inte denna gången. Söta Martynka, vår trogna mopsfantast var med mig och höll tummarna för Laika och hejade på oss i ringen. 
Laika fick HP och BIR bland 3 mopsar, så ingen bred konkurrens alls att tala om, men för oss var det viktigaste att vi fick fin kritik som vi är nöjda med och super nyttig träning. Placeringarna var inte alls det viktiga och de andra två mopsarna var fina också.
Martynka och Laika 
 Martynka med moster Sylwia och utställningsprincessan Laika som dissade kameran för innehållet i väskan (godis luktar ju sååå gott).
 En lycklig och glad trio som avrundning på en rolig hundlördag.
 

Kommentera här: