LAIKA 9,5 vecka

I fredags åkte vi till Skåne och Gunilla Hirving på Semlans Kennel, för att hämta hem vårt nya stjärnskott, nämligen den underbara Semlans Emelie The Strange - eller Laika som hon nu heter till ära av den världsberömda ryska rymdtiken. Vår älskade Laika är 9,5 vecka ung och söt som en karamel. Hennes mamma är Semlans Olli-Molli och pappa Semlans Ture-Sventon.
Vi har fått en riktig pärla och vi blev helt förälskade i henne på direkten. Från första stunden i bilen hälsade hon glatt på våra tjejer och det kändes på en gång att hon förstod att vi är hennes nya matte och husse och att hon skall till sitt nya hem. Hon var avslappnad och lugn hela vägen och sov i mitt knä långa stunder. Inga konstigheter.
 
Våra tjejer visade också att de är exakt som en mops bör vara. De välkomnade lilla tösen med lek och bus och gav henne en hedersplats i flocken. Hon lär bli bra bortskämd av oss alla. 
 
Glad och nyfiken Laika, som blev bästa kompis med Nina
 
Jag försökte ta kort på hela gänget samlade i ett gruppfoto, men det är inte lätt med en valp med myror i brallan. Men som ni alla vet, kommer det snart många fler bilder.
 
Puss puss - säger Laika!
Duktig och fin tjej som väntar på sin första utställning
 
Tessa tog också väl hand om Laika, men lata Almi och Maya springer bara ett par varv med ungen, men hellst vill de slippa anstränga sig och istället sola i höstsolen och ta det lugnt.
De finns nog inget mer uppfriskande eller glädjande för själen, än en liten mopsvalp busande hemma. Rena lyckan!!! 
1 Emma:

skriven

Vilken lyx att ha en sådan goding i familjen! Blir det något mellan Almi och Isse tror du?! :D

Svar: Det ser bra ut Emma ;-) men uppdaterar när jag vet exakt ;-) Bara 3 veckor en så länge <3 <3
Sylwia Zielinski

2 Emma Carlén:

skriven

Då håller jag tummar och tår så länge!! :)

3 Martynka:

skriven

Så söt Laika är jag lengtar tills jag får traffa henne♥♥♥

Svar: Och hon längtar att få träffa dig!!!
Sylwia Zielinski

Kommentera här: