Pugish Delite Mopsar borstar tänderna

Varje kväll försöker jag borsta tänder på våra mopstjejer. Valparna har inga större problem att lära sig att vänjas vid detta, då de gillar att härma allt de stora gör med matten. Så, när stora mopsar borstar tänderna, de små hänger med. Jag borstar med en vanlig, "mänsklig" tandborste. Jag använder en ensym tandkräm som jag köper i djuraffären eller på apoteket. OBS! Använd aldrig vanlig tandkräm med fluor!!! Det är livsfarligt för djur!!!
Medan jag håller på med tandborstning och kvällshygien, kollar jag nosväck och öron ifall de behöver rengöras. Lägg märke till att på den här videon är Maya bara en vecka ifrån sin valpning och så rund som hon är har hon svårt att hoppa upp på toalocket. I vanliga fall kan hon hoppa upp var som helst, bara det finns mat eller hundgodis där. Hon har besökt våra bord, diskbänkar, utemöbler, jackor hängande i hallen mm. Hon är vår lilla Einstein mops. En hund med många hjärnceller som hon använder för att klura ut hur man kan stjäla mat på bästa sätt utan att åka fast. 

Kommentera här: