Dubbel Rallylydnadstävling i Forserum 2015-04-25

Igår var vi på dubbel rallylydnadstävling i Forserum med domare Ewa Svanstedt och Gunnel Persson.
Jag var så stressad innan då jag anmälde alla våra mopstjejer, hela kvartetten och dubbel betyder ju att man har dubbla starter i varje klass, d v s det är två tävlingar i ett. Man behöver inte anmäla sig till båda, men gör man det och klarar sig med kvalificerade resultat i båda så blir man glad ha..ha... eler missar man en så har man en chans till.
Jag måste säga att det var tufft att springa med alla mopsar mellan starterna, värma upp dem, rasta och lugna ner dem, när de blir uppspelta och taggade när de kommer direkt från bilen. Alla tycker det är ju så roligt.
Tur att jag hade min mamma till hjälp, utan henne skulle det säkert inte gå som det gick, så STORT TACK till henne!!!
Förutom oss 4 var det en mops till på tävlingen, nämligen Almis son - duktige Göte med matte Fia.
Jag vet inte om det har hänt innan att det var 5 mopsar på en och samma tävling. Vi fick också så fina kommentarer från båda domarna och människor runt om att det var roligt att se så många duktiga mopsar. Rasen som man ofta förknippar med soffan och eventuellt, på sin höjd en utställning, visar framfötterna, så det kändes positivt.
Dagens resultat var inte alls dumma. Det får man ta med sig som ett extra bonus.
Pugish Belladonna Balbina "Nina"  startade i Nybörjarklassen. Hon fick 70 poäng i sin första start (ett kvalificerat resultat) och bara 37 poäng i den andra där hon gick med nosen i marken som en spårhund ha..ha.. lilla skruttan är i sitt esse nu när gräset är färskt och den doftar ljuvligt.
Pugish Delite Atena "Tessa" startade för första gången i Fortsättningsklassen och fick "bara" 67 och 57 poäng, men hon kämpade så fint och är jätte duktig. Hon blev också distraherad av gräslukter. Utöver det i den första tävlingen missade  vi 10 poäng p g a klantiga mig då jag gick runt 3 koner istället för 2, så förlåt Tessa för då skulle du få 77 poäng istället. Klantiga matte du har.
Queen Lawless Fantastic Fiona " Maya" startade i Fortsättningsklassen med två kvalificerade resultat 80 poäng ( kom då på 7- e plats ) och 75 och med detta fick hon sin andra titel RLD N och RLD F . Grattis lilla skrutten, nu ska du träna inför avancerad klass med tillsammans med Almi
Bullerbyns Alma "Almi" startade i Fortsättningsklassen med 95 och 94 poäng och fick stå på prispallen två gånger på 3-e plats duktiga hon. Bra jobbat tjejen!! Almi har redan kvalificerat sig till avancerad klass innan, men så länge man är inte klar med träningen kan man fortsätta tävla i fortsättningsklassen. Det är högerhandling som gäller i avancerad klass, så det är inte lätt, men vi är på rätt spår.
Jag är så stolt med dagens resultat. Vädret och hela tävlingen var supernajs.
Almis duktige son Pugish Delite Apollo "Göte" fick också super resultat. Han startade i Nybörjarklassen  och behövde 2 kvalificerade resultat för att få uppflyttning till Fortsättningsklassen och det fick  han. 82 poäng i båda klasserna så nu slänger han koppel och tränar med syrran Tessa i Fortsättningsklassen.
Grattis Göte till titel RLD N från din stolta uppfödare!!!
Några av Vetlanda-kompisar som var med på tävlingen
5 duktiga mopsar och stolta jag. Fia med Göte och jag med mopstjejerna 
Vi kom i god tid på plats för att rasta och bekanta oss med alla dofter. Fast vissa tyckte inte att de bekantat sig nog med dofterna innan tävlingen och fortsatte bekantskapet på tävlingen, haha. Gräset var delikatess för Nina och Tessa idag.
Första tävlingen av två avklarad och duktiga Almi på sin tredje plats på prispallen.
Förberedelse innan Ninas start i Nybörjarklassen
Vi väntar på prisutdelningen med domare Eva Svanstedt i mitten
Tredje plats igen för Almi efter andra tävlingen delad med en annan kompis.
 
Jag lovar att jag ska inte lukta på eller äta gräs! - säger Nina och sedan håller hon inte sitt ord, luriga mopsen
Trötta vovvar hemma och nöjd Almi med sina priser. My Precious!!!!

Kommentera här: