Officiell tävling i Rallylydnad i Motala 26/01-2014

Då har vi tävlat nu för andra gången i rallylydnad. Det blev Motala denna gången för Maya och Almi. Jag kan inte vara mer än nöjd och lycklig. Det var c 80 hundar anmälda till Nybörjarklassen från början och det fanns risk för lottning p g a det stora deltagarantalet, d v s endast en del skulle få tävla. Men Motalaklubben var snälla och gjorde ingen lottning utan hittade en extra domare så alla fick vara med. Det blev två klasser A och B .
Vetlanda gänget startade i klass A med Therese Petersson som domare. Zandra med rottweiler Svea och Gun-Marie tollare Ezze. Bana A var inte så lätt då det var många tempoväxlingar. Maya har inte lätt med detta då helst vill hon springa och hoppa. Hon gjorde några slarvfel, men det största misstaget var mitt, då jag gick runt åt fel håll. 
Det var lång väntan på resultaten. Jag visste att Mayas poäng inte var så bra. Almis framträdande visste jag inget om. Jag var så upptagen av att göra en bra insats så jag kom inte ihåg om vi gjorde misstag eller ej.
Almi är så lugn och koncentrerad i rallylydnad så jag hoppades på bra placering
Först ropade de på dem som hade inte kvalificerat sig ( man måste ha minst 70 poäng för att få kvalificerat resultat. Får man det 3 gånger så får man diplom och går över till fortsättningsklass) Blev jätte glad för att inte höra mitt namn. Sedan efter några namn kom Mayas tur med 76 poäng. Hurraa... kände jag glädjen i hjärtat för min lilla kanin till mops. Sedan kom mer och mer namn utan att Almi ropades upp, så det blev varmare och varmare under jackan. När poäng var runt 90 började jag bli orolig om de slarvat bort Almis resultat. När de ropade Almi med 99 poäng på 3:e plats trodde jag att jag ska börja gråta för min lilla stjärna. 
Det gick så bra för alla i Vetlanda. Zandra tog 100 poäng och första plats för tredje tävlingen i rad och Gun-Marie med Ezze kom strax efter oss. 
Almis pris och resultat
KOMMENTAR: fina stå! Fin kontakt och följsamhet! ngt kort koppel. Mkt trevligt ekipage!
Mopsar kan
Älskar er tjejer!!!
Mina supermopsar
KOMMENTARER:Trevligt ekipage! Bra tempo! Fin kontakt och följsamhet!
Nu ska vi fira idag!!! Är överlycklig!!! Ingen är lyckligare än jag just nu!!
1 Ulrika :

skriven

Grattis!!!

Kommentera här: