Skogspromenad i Ekenässjön

Igår fick vi fint väder igen efter flera dagar med regn, så vi åkte till min mamma till Ekenässjön för en skogspromenad.
Nina är nu 3 månader gammal och det var hennes första utflykt till skogen med hela flocken. Jag fick bära henne för det mesta för att inte belasta hennes spinkiga kaninben (att bära på 4.4 kg i famnen visade sig ett bra träningspass för mig med). De stunder hon fick skutta runt på egen hand var hon överlycklig.
...så mycket nya lukter och smaker...
 
 
 
Jag gillar att följa skogsstigen hos min mamma, då man kan släppa loss hundarna och se under tiden om någon kommer eller springer förbi, så hinner man koppla dem igen. 
Min mamma tycker det börjar bli krångligt med fyra hundar i virrvarr runt benen, men tror hon tycker det är roligt ändå.
Lyckliga tjejer
Många stubbar finns det där, till hundarnas stora förtjusning. Mopsarna vet att efter varje duktigt hopp på stubben finns det godis hos matte att hämta
Almi är ofta den sista som hoppar ner. Tänk om matte glömde att jag redan fått godis en gång och jag får en extra portion?
Finns det plats för mig? Ropar Nina
Vår duktiga fina tjej
Söka svamp? Det kan vi med
Efter lite luktande, så voila! Här har du svamp, mormor!!! 
Ser du vad duktiga vi är!
Efter skogsrundan fick vi besök av Bobby (Ninas bror) med sin matte Rebecca som kom med fina blommor till oss. Tack snälla, men jag fattar inte hur jag kunde glömt ta kort till bloggen. Tur att han bor så nära, så vi säkert träffas snart igen. Vi hade jättetrevlig lek- och pratstund, inte undra på att man inte tänkte på kameran...
Vi hjälpte i alla fall Bobby med att tejpa öronen. Titta i bloggets arkiv efter mopsskötseltips. Här är lilla söta Nina med sina tejpade öron.
 

Kommentera här: